Ana Sayfa Haber Sağlık Diyet Kola ve Sağlığa Zararları

Diyet Kola ve Sağlığa Zararları

22
0

Diyet Kolanın Zararları

Diyet kola popüler şekersiz içecek olarak raflarda yerini aldı. Buna rağmen, şeker ve kalori içermese bile yapay tatlandırıcılar, kafein ve vücut fonksiyonlarını nasıl etkilediği bilinmeyen kimyasallar içerir. Günlük alışkanlık haline getirerek içilmediği sürece arada sırada içmek sağlık açısından bir zarar vermez. Diyet kola içeriği ve sağlık üzerine etkilerinden kısaca aşağıda bahsedeceğiz.

FENİLALANİN

Gazlı diyet içeceklere, yapay tatlandırıcı aspartam ve temel aminoasitlerden fenilalanin ilave edilmiştir. PKU veya fenilketonüri hastalığında, fenilalanin aminoasitini işleyen enzim eksikliği vardır. Fenilalanin seviyesinin yüksek olduğu durumlarda beyin hasarı veya nöbet oluşması muhtemeldir. PKU hastası olan bebeklerde fenilalanin ciddi zihinsel problemlere neden olur. Diyet Kola gibi gazlı diyet içeceklerdeki aspartam, beyin içindeki fenilalanin düzeylerinde ciddi artışa neden oluyor.

Uyku ya da anksiyete bozukluğu olanlar, nörolojik sendrom tardiv diskinezi hastaları aspartam’a duyarlıdır. (Tardiv Diskinezi: bazı kas gruplarında istemsiz kasılmalar). Ayrıca bazı ilaçlar kullananların aspartam içeren ürünleri kullanırken dikkatli olması gerekiyor. Örneğin, Parkinson hastalığı tedavisinde kullanılan levodopa, antipisikotik sakinleştirici ilaçlar, monoamin oksidaz inhibitörü kategorisindeki antidepresanlar.

KAFEİN

Çoğu meşrubat, kola, bira, asitli içecekler bir miktar kafein içerir. Kafeinin kana karışması 15 dakika kadar sürerken etkileri 10 saate kadar sürer. Diyet kola içerisindeki kafeinin yan etkileri vardır. Gerginlik, baş ağrısı, kalp çarpıntısı, uykusuzluk, susuzluk hissi, ve sinirlilik bunlardan bazıları.

KİLO ALMA VEYA KİLI VERME

Diyet kola kalori içermez ama yağ ve şeker oranı yüksek gıdaları yemeyi cazip gösteriyor. Genelde insanlar, yüksek kalorili gıdaların yanında gazlı diyet içecekleri kullanarak kilo vermeye veya almamaya çalışırlar. Diyet gazlı içecekler fazla yemenize neden oluyor. Eğer diyet içecekler kullanıyorsanız diğer tükettiğiniz besinlerinde kalori değerlerine dikkat etmelisiniz.

Yani yemek miktarını sınırlayın. Günlük bol miktarda sebze tüketin. Daha az kalorili gıdaları yiyin ve spor yapın. Bunlara dikkat etmeden sadece diyet kola kullanırsanız kilo vermemek ile kalmaz kilo bile alabilirsiniz.

DiYET KOLA VE BÖBREK TAŞI

Journal Of Urology, Nisan 2009 sayısında diyet kolanın böbrek taşlarını önlemede yardımcı sitrat ve malat bulunduğundan bahsedilmiştir. Sitrat, en sık görülen böbrek taşı olan kalsiyum taşlarının oluşmasını engellemeye yardımcı bir maddedir. Sitrat seviyesi düşük kişilerde böbrek taşı gelişme riski yüksektir. Böbrek taşlarını önlemek için günde 2 litre idrar çıkaracak kadar sıvı tüketilmesi gerektiği önerilmektedir. Böbrek taşı önlemede en iyi sıvı içme suyudur.

FİKRİNİZİ BİZİMLE PAYLAŞIN

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz